Till nya versionen

Frågesport, allmänbildning och tävling

Just nu

  • 259 spelare online
  • 245 565 frågor
  • 13 838 medlemmar
  • 7 914 ämnen

Telefonins historia

Om den tidiga telefonin och äldre telefonmodeller

Telefonins historia
Kategori:Teknik & vetenskap
Frågor: 10
Popularitet:4
Betyg (3.2):3
Svårighet:3
Skapat:2008-05-15


Alexander Graham Bell anses vanligtvis vara den person som uppfann telefonen. Bell skapade det första praktiska telefonen 1876 och sedan dess har telefonen varit en viktig del av vår kommunikation. Men det finns också andra uppfinnare som, oberoende av Bell, utvecklade liknande teknik för att skicka röstkommunikation över kablar, inklusive Elisha Gray och Antonio Meucci.

En telefonioperatör är ett företag som tillhandahåller telekommunikationstjänster, inklusive trådlös eller fast telefon, bredband, internet och mobiltelefon. De ansvarar för att skapa och upprätthålla nätverk, hantera infrastruktur, sälja abonnemang och erbjuder kundsupporttjänster. Exempel på telefonioperatörer inkluderar företag som Telenor, Telia och Tele2.

En Kundtjänst är den delen av ett företag eller organisation som är ansvarig för att tillhandahålla service och support till kunder. Kundtjänst kan vara tillgänglig via telefon, e-post, sociala medier eller en webbplats på företagets webbsida. Kundtjänstpersonal hjälper kunder att lösa problem, svara på frågor, ge information om produkter och tjänster och hjälpa kunder att navigera på företagets webbplats. Kundtjänst är viktig för att upprätthålla goda kundrelationer och kan spela en avgörande roll för att behålla kunderna.

Ett callcenter eller en teletjänstcentral är en inrättning för telefonister, där man hanterar kundärenden såsom telefonförsäljning, kundtjänst, faktura-, support-, produktfrågor, nummerupplysning och så vidare. Centret kan hantera förfrågningar både internt inom företaget och externt, på uppdrag av andra företag. Både inkommande (support) och utgående samtal (försäljning, undersökning) hanteras.

Eftersom callcentertjänster är geografiskt oberoende är företagen ofta belägna på platser med god tillgång på personal som är beredda att arbeta till låg lön, eller där regionalt investeringsbidrag, sysselsättningsbidrag, etableringsbidrag eller strukturfonder kan erhållas. Flera callcenter som arbetar mot svenska marknaden är också baserade i utlandet, där skatterna är lägre, men säljer ändå på svenska mot svenska kunder.

Använd denna frågesport på din egen websida genom att lägga in följande HTML-kod: Anmäl dig till en kurs i ämnet. Du kan i lugn och ro själv lära dig frågorna

MedlemKommentarerDatumBetyg
electric15kul ämne, kändes som det kude innehållit mer dock... 2008-05-143
Övriga betyg: Dime 4

Senaste körningarna (Snabben):
MedlemDatumResultat
Mixtape2024-03-076 (10)
Bastrup2024-03-073 (4)
Bastrup2024-03-076 (10)
Electriclash2024-03-075 (10)
Electriclash2024-03-078 (10)
Hem